GRUPA WOLFF™ została oficjalnym sponsorem budowy, opracowanego na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie, polskiego bolidu Formuły SAE (Society of Automotive Engineers). Pierwszego lipca  bolid wraz z 18-osobową ekipą wyjechał na międzynarodowe zawody, które odbyły się na słynnym torze Silverstone w Anglii. W rywalizacji wzięło udział 149 drużyn z całego świata.

„Kolejnym sprawdzianem naszego Teamu będą sierpniowe zawody na węgierskim torze Győr. Ten rok traktujemy jednak jako czas nauki i zdobywania cennych doświadczeń na kolejne sezony, w których zamierzamy stawić czoła najlepszy drużynami na świecie. Wierzymy że polska myśl techniczna ma szanse w walce z takimi potęgami jak choćby słynny Massachusetts Institute of Technology” - Sebastian Gruszka, kierownik działu ds. marketingu, GRUPA WOLFF™.

Co to jest formuła SAE?
Wyścigi formuły SAE to największa tego typu impreza, gdzie konkuruje ze sobą 149 uniwersyteckich drużyn z najlepszych technicznych uczelni z całego świata. W tym roku po raz pierwszy do grona zawodników dołączyła ekipa AGH Racing Team, którą wspiera GRUPA WOLFF™ – polska firma dostarczająca urządzenia i technologie dla przemysłu spożywczego, chemicznego, farmaceutycznego, energetycznego oraz drzewnego. GRUPĘ WOLFF tworzą trzy spółki: TESSA, ATEX oraz LEWTECH.

Zasady zawodów SAE
Bolidy oceniane będą w dwóch kategoriach, które składają się z następujących zadań:

1. Kategorie oceny bolidu - część statyczna:

  •  Design Event (150 pkt) – obrona słuszności zastosowanych rozwiązań technologicznych,
  • Cost and Sustainability Event (100 pkt) – dyskusja na temat kosztów produkcji, możliwości ich obniżenia oraz  trwałości pojazdu,
  • Business Presentation (75 pkt) – prezentacja biznesowa projektu,
  • Technical and Safety Scrutineering (do zaliczenia) – kontrola techniczna oraz sprawdzian bezpieczeństwa,
  • Tilt Test (do zaliczenia) – test przechyłu bocznego sprawdzający położenia środka ciężkości pojazdu,
  • Brake and Noise Test (do zaliczenia) – test hamulców oraz głośności.

2.  Kategorie oceny bolidu - część dynamiczna:

  • Skid Pad (50 pkt) – jazda po torze w kształcie ósemki,
  • Acceleration (75 pkt) – próba przyspieszenia na odcinku 75 m,
  • Sprint (150 pkt) – przejazd po wyznaczonej pachołkami trasie o długości 1 km,
  • Endurance (300 pkt) and Fuel Economy (100 pkt) – 22-kilometrowy wyścig po torze ze zmianą kierowcy w połowie trasy oraz badanie podczas jego trwania zużycie paliwa.

    Wymiary (dł./szer./wys.)
    Rozstaw osi
    Silnik Honda
    Pojemność skokowa
    Moc maksymalna
    Stosunek mocy do masy
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    Hamowanie 100-0 km/h
    Rozstaw przednich kół
    Rozstaw tylnych kół
    Waga
     
    (mm)2100/1300/1000
    (mm)1550
    CBR600RR
    (ccm3)599
    (KM)140
    (kg/KM)1,71kg/1KM
    (s)4
    (m)poniżej 20
    (mm)1200
    (mm)1150
    (kg)240


    Konstrukcja bolidu
    Bolid Formuły Studenckiej jest pomniejszoną kopią prawdziwego samochodu wyścigowego i musi spełniać rygorystyczne wymagania z zakresu bezpieczeństwa oraz właściwości jezdnych. W tym celu w fazie projektowania wykorzystywane są różnego rodzaju programy oraz platformy obliczeniowe. Wykonywane są również projekty poszczególnych części składowych, symulacje działających na nie obciążeń, a następnie ich fizyczne prototypy. Wszystkie te prace pozwalają zapewnić odpowiednią trwałość, jakość oraz bezpieczeństwo w końcowym stadium budowy oraz w czasie testowania bolidu.

    Elementy konstrukcyjne pojazdu zostały w całości wykonane przez zespół - począwszy od ramy, poprzez zawieszenie, aż do układu kierowniczego, gdzie zarówno zwrotnice, jak i drążki oraz piasty są projektowane i wykonywane przez studentów.

    GRUPA WOLFF™ wspiera młodych inżynierów
    GRUPA WOLFF jako firma technologiczna czuje spoczywającą na jej barkach odpowiedzialność społeczną za rozwój polskich inżynierów oraz myśli technicznej, a także wzrostu bezpieczeństwa produkcji. Dlatego też z wielką satysfakcją angażujemy się w projekty wspierające rodzime uczelnie, jak choćby krakowskie AGH. Mamy nadzieję, iż będzie to cegiełka na drodze rozwoju nowej generacji wybitnych polskich inżynierów oraz nowoczesnych technologii, które będą opatrzone znakiem made in Poland.

Nowy numer

  1. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2024 (106)
  2. Temat numeru: ATEX, FILTRACJA, UTRZYMANIE RUCHU

    05/2024 (105)

  3. Temat numeru: WAŻENIE I DOZOWANIE MATERIAŁÓW SYPKICH

    04/2024 (104)
  4. Temat numeru: POMIARY, NAPĘDY, AUTOMATYKA, PNEUMATYKA

    03/2024 (103)

  5. Temat numeru: SUROWCE SKALNE, PRZEMYSŁ CEMENTOWO-WAPIENNICZY

    02/2024 (102)

  6. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2024 (101)

  7. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTYKA

    07/2023 (100)
  8. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2023 (99)

  9. Temat numeru: ATEX, BHP, UTRZYMANIE RUCHU

    05/2023 (98)

  10. Temat numeru: WAŻENIE I DOZOWANIE MATERIAŁÓW SYPKICH

    04/2023 (97)

  11. Temat numeru: KRUSZYWA, CEMENT, WAPNO

    03/2023 (96)

  12. Temat numeru: ODPYLANIE, ATEX, BHP

    02/2023 (95)
  13. Temat numeru: POMIARY, AUTOMATYKA, NAPĘDY

    01/2023 (94)
  14. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTKA

    07/2022 (93)

  15. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE  I APARATURA POMIAROWA

    06/2022 (92)
  16. Temat numeru: ATEX, BHP, UTRZYMANIE RUCHU

    05/2022 (91)
  17. Temat numeru: TWORZYWA SZTUCZNE, KOMPOZYTY

    04/2022 (90)
  18. Temat numeru: KRUSZYWA,CEMENT, WAPNO

  19. 03/2022 (89)

  20. Temat numeru: AUTOMATYKA, POMIARY, NAPĘDY

    02/2022 (88)
  21. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2022 (87)

  22. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTYKA

    07/2021 (86)

  23. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2021 (85)

  24. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2021 (84)

  25. Temat numeru: RYNEK KRUSZYW, WAPNO, CEMENT

    04/2021 (83)
  26. Temat numeru: TWORZYWA SZTUCZNE, KOMPOZYTY

    03/2021 (82)
  27. Temat numeru:AUTOMATYZACJA, BADANIA I POMIARY

    02/2021 (81)
  28. Temat numeru:ODPYLANIE, ODKURZANIE, ATEX, BHP

    01/2021 (80)
  29. Temat numeru:TRANSPORT I LOGISTYKA 

    07/2020 (79)
  30. Temat numeru: LOGISTYKA I MAGAZYNOWANIE

    06/2020 (78)
  31. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2020 (77)
  32. Temat numeru: Plastiki, kompozyty, przemysł chemiczny

    04/2020 (76)
  33. Temat numeru:RYNEK KRUSZYW, WAPNO, CEMENT

    03/2020 (75)
  34. Temat numeru:AUTOMATYKA, NAPĘDY, POMIARY

    02/2020 (74)
  35. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2020 (73)
  36. Temat numeru: TRANSPORT MATERIAŁÓW SYPKICH

    07/2019 (72)
  37. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2019 (71)
  38. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2019 (70)
  39. Temat numeru: Tworzywa sztuczne i kompozyty

    04/2019 (69)
  40. Temat numeru: Rynek kruszyw -rozwiązania dla branży

    03/2019 (68)
  41. Temat numeru: AUTOMATYKA, PNEUMATYKA, POMIARY

    02/2019 (67)
  42. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2019 (66)
  43. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2018 (65)
  44. Temat numeru: Magazynowanie i logistyka materiałów sypkich

    06/2018 (64)
  45. Temat numeru: Utrzymanie ruchu

    05/2018 (63)
  46. Temat numeru: Kompozyty i tworzywa sztuczne, ważenie, dozowanie

    04/2018 (62)
  47. Temat numeru: Rozwiązania dla branży kruszyw

    03/2018 (61)
  48. Temat numeru: Automatyka i pomiary

    02/2018 (60)
  49. Temat numeru: Filtracja, odpylanie, ATEX, BHP

    01/2018 (59)
  50. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2017 (58)
  51. Temat numeru: Logistyka i magazynowanie materiałów sypkich

    06/2017 (57)
  52. Temat numeru: Górnictwo,energetyka.ATEX

    05/2017 (56)
  53. Temat numeru: Rynek tworzyw sztucznych i kompozytów

    04/2017 (55)
  54. Temat numeru: Rozwiązania dla branży kruszywowej

    03/2017 (54)
  55. Temat numeru: Automatyka, pomiary

    02/2017 (53)
  56. Temat numeru: Filtracja,odpylanie,odkurzanie,BHP, ATEX

    01/2017 (52)
  57. Temat numeru: Transport  materiałów sypkich

    07/2016 (51)
  58. Temat numeru: Magazynowanie materiałów sypkich

    06/2016 (50)
  59. Temat numeru: Zabezpieczenia przeciwwybuchowe

    05/2016 (49)
  60. Temat numeru: Wagi.Dozowniki

    04/2016 (48)
  61. Temat numeru: Kruszenie.Mielenie.Granulowanie

    03/2016 (47)
  62. Temat numeru: Filtracja.odpylanie.BHP

    02/2016 (46)
  63. Temat numeru: Automatyka i pomiary 

    01/2016 (45)
  64. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2015 (44)
  65. Temat numeru: Magazynowanie materiałów sypkich

    06/2015 (43)
  66. Temat numeru: Bezpieczeństwo procesowe i zabezpieczenia ATEX

    05/2015 (42)
  67. Temat numeru: Kruszenie, mielenie, mieszanie

    04/2015 (41)
  68. Temat numeru: Sita,przesiewacze,separatory

    03/2015 (40)
  69. Temat numeru: Automatyka i pomiary

    02/2015 (39)
  70. Temat numeru: Odkurzanie, odpylanie, BHP, Atex

    01/2015 (38)
  71. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2014 (37)
  72. Temat numeru: Opakowania w przemyśle materiałów sypkich

    06/2014 (36)
  73. Temat numeru: Silosy i magazyny na materiały sypkie

    05/2014 (35)
  74. Temat numeru: Systemy dozujące, ważące i pakujące

    04/2014 (34)
  75. Temat numeru: Filtracja,odpylanie,odkurzanie

    03/2014 (33)
  76. Temat numeru: Automatyka i aparatura kontrolno-pomiarowa

    02/2014 (32)
  77. Temat numeru: Sita, przesiewacze i separatory przemysłowe

    01/2014 (31)
  78. Temat numeru: Rozdrabnianie i granulowanie

    06/2013 (30)
  79. Temat numeru: Przemysł wydobywczy surowców energetycznych

    05/2013 (29)
  80. Temat numeru: Silosy do zastosowań przemysłowych

    04/2013 (28)
  81. Temat numeru: Sytuacja na rynku kruszyw

    03/2013 (27)
  82. Temat numeru: Aparatura pomiarowa w aplikacjach wysokotemperaturowych

    02/2013 (26)
  83. Temat numeru: Polski rynek cementu i betonu

    01/2013 (25)
  84. Temat numeru: Postęp techniczny w konstrukcji młynów

    06/2012 (24)
  85. Temat numeru: Konstrukcje silosów aluminiowych

    05/2012 (23)
  86. Temat numeru: Europejski rynek tworzyw sztucznych

    04/2012 (22)
  87. Temat numeru: Zmiany technologiczne w produkcji kruszyw

    03/2012 (21)
  88. Temat numeru: Automatyzacja procesów

    02/2012 (20)
  89. Temat numeru: Polski rynek targowy

    Rozmowa z dr. inż hab. Lidią Gawlik zastepcą dyrektora IGSMiE 
    01/2012 (19)
  90. Temat numeru: Nauka dla przemysłu

    Rozmowa z dr. inż Szymonem Modrzejewskim
    06/2011 (18)
  91. Temat numeru: Nowoczesne technologie górnicze

    Węgiel polskie bogactwo narodowe
    05/2011 (17)
  92. Temat numeru: Transport, logistyka i magazynowanie

    03-04/2011 (16)
  93. Temat numeru: Automatyzacja procesów

    Innowacyjny mechatroniczny system manipulacyjny
    02/2011 (15)
  94. Temat numeru: Rynek kruszyw w Polsce

    Recykling gruzu powyburzeniowego
    01/2011 (14)
  95. Temat numeru: Przemyslowe systemy ważąco-dozujące 05-06/2010 (13)
  96. Temat numeru: Magazynowanie sypkich produktów spożywczych 04/2010 (12)
  97. Temat numeru: Transport pneumatyczny materiałów sypkich 03/2010 (11)
  98. Temat numeru: Rynek cementu w polsce 02/2010 (10)
  99. Temat numeru: Krajowy rynek automatyki przemyslowej 01/2010 (9)

Kalendarium wydarzeń pełne

« Listopad 2024 »
Pon
Wt
Śr
Czw
Pią
So
Nie
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8