Z Markusem Reinholdem, prezesem firmy Remaag z Rybnika, rozmawia Adam Krzyżowski
Adam Krzyżowski: Panie Prezesie, przypuszczam, że odbiorcami Państwa maszyn do wbijania słupków barier drogowych, do malowania dróg, usuwania oznakowania i do produkcji sprężonego powietrza są przede wszystkim firmy budujące i remontujące autostrady i trasy międzynarodowe. Czy wśród Państwa klientów mogłyby się też znaleźć duże przedsiębiorstwa z rozległą siecią dróg wewnątrzzakładowych – np. elektrownie, kopalnie kruszyw, węgla kamiennego lub brunatnego – i czy Remaag ma dla tych firm przygotowaną specjalną ofertę?
Markus Reinhold: W ofercie firmy Remaag posiadamy maszyny czołowych producentów w swojej dziedzinie – takich jak Hofmann Road Marking GmbH (maszyny do malowania), Gayk Baumaschinnen GmbH (maszyny do wbijania profili w grunt i do odwiertów), Waterblasting Technologies (maszyny do usuwania oznakowania i uszorstniania nawierzchni), Hadef (wciągniki, suwnice) i Kaeser Kompressoren (sprężarki powietrza). Nasze maszyny mają bardzo szerokie zastosowanie nie tylko w drogownictwie, ale również na kolei, przy pracach portowych, w leśnictwie, przy budowach źródeł zasilania energią odnawialną oraz we wszelkich dziedzinach, w których występuje zapotrzebowanie na wwibrowanie elementu w grunt, wykonanie odwiertów w glebie, asfalcie czy betonie, na malowanie nawierzchni, usunięcie zniszczonego oznakowania, uszorstnienie nawierzchni, transport suwnicowy materiałów, a także zasilanie sprężonym powietrzem.Biorąc pod uwagę tak szeroki wachlarz zastosowań proponowanych przez nas maszyn, nasza oferta oczywiście również jest skierowana do dużych przedsiębiorstw z rozległą siecią dróg wewnątrzzakładowych, jak i zajmujących się transportem wewnętrznym, posiadających maszyny zasilane sprężonym powietrzem oraz wykonujących prace, w których mogą znaleźć zastosowanie nasze maszyny.
A.K.: Co wyróżnia oferowane przez Państwa kafary, wiertnice i malowarki?
M.R.: Przede wszystkim wysoka jakość, innowacyjność i wszelkie zastosowane nowatorskie rozwiązania technologiczne, które spełniają najnowsze europejskie standardy bezpieczeństwa. Każda nasza maszyna jest produkowana pod indywidualne zamówienie klienta. Przyglądając się w ostatnim okresie zamówieniom i specyfikacjom zamówień na wykonanie zadań, dostrzegamy pojawianie się coraz to nowszych technologii, którym my wychodzimy naprzeciw poprzez wdrażanie nowych rozwiązań w maszynach.
A.K.: Jaki jest zakres Państwa działalności serwisowej?
M.R.: Mamy zaplecze serwisowe w naszej siedzibie w Rybniku, jak również dysponujemy w pełni wyposażonym serwisem mobilnym, który dotrze do każdego miejsca na terenie kraju i Europy. Z dotychczasowego doświadczenia wiemy, że klienci częściej korzystają z możliwości przyjazdu serwisu do miejsca, w którym znajduje się maszyna, co redukuje koszty związane z dostarczeniem maszyny do serwisu.
A.K.: Od ilu lat proponuje Pan maszyny do budowy i konserwacji dróg?
M.R.: Firma Remaag rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 2008 r. i od tego czasu proponuję te maszyny na polskim rynku. Jeśli chodzi o moją współpracę z naszymi partnerami zagranicznymi w Unii Europejskiej, to trwa ona już ok. 20 lat.
FOT. 1 Ostatnio firma Remaag znacznie rozszerzyła swoją działalność usługową
A.K.: Czy planuje Pan rozbudowę swojej firmy?
M.R.: Biorąc pod uwagę tempo rozwoju gospodarczego oraz możliwości z tym związane, każdy przedsiębiorca powinien planować kierunek rozwoju i rozbudowy swojej firmy. My również, idąc w tym kierunku, rozszerzyliśmy zakres naszej działalności o paletę związaną z wykonywaniem usług. Przede wszystkim specjalizujemy się w oznakowaniu dróg, parkingów wewnątrzzakładowych i w organizacji ciągów BHP. Ostateczna decyzja o wybraniu takiej właśnie dodatkowej działalności zapadła po licznych zapytaniach naszych klientów o wykonywanie tylko usług maszynami, które mamy w ofercie. W chwili obecnej w związku z rozwojem naszego przedsiębiorstwa oraz powiększającą się bazą sprzętową jesteśmy na etapie planów rozbudowy zaplecza technicznego i głównej siedziby naszej firmy.
A.K.: Dziękuję za rozmowę