Nowa organizacja pracy i nowoczesne produkty
Z Andrzejem Żelazo, prezesem zarządu firmy Proorganika Sp. z o.o. z Warszawy, rozmawia Adam Krzyżowski
Adam Krzyżowski: Panie Prezesie, półtora roku temu Państwa nowością były maszyny workujące Concetti. Czy te produkty weszły na trwałe do oferty Proorganiki, czy jednak nadal jej podstawą są złączki Eurac, zawory Homatic i system rurowy Jacob?
Andrzej Żelazo: Podstawowym asortymentem, który sprzedajemy, są oczywiście elementy systemu rurowego Jacob, złączki rurowe Eurac, łuki stalowe o dużym promieniu, jak i zawory zaciskowe Homatic. Są to produkty, które w większości lub w podstawowym zakresie mamy na tzw. półce w naszym magazynie w Warszawie. Jeżeli czegoś zaczyna brakować, to dostawy realizujemy w ciągu dwóch – czterech tygodni.Produkcja linii workującej firmy Concetti trwa od ośmiu do dwunastu miesięcy i jest wykonywana pod konkretnego klienta według uzgodnionego projektu. Dla nas jest to zupełnie inny sposób prowadzenia sprzedaży. Wiążemy z tym produktem spore nadzieje, ale potrzebujemy dużo więcej czasu.
A.K.: Jakie najistotniejsze zmiany zaszły w Proorganice w 2015 r.?
A.Ż.: Zgodnie z przyjętą kilka lat temu strategią: „Profesjonalna obsługa – przystępna cena – szybka dostawa” zakończyliśmy w zeszłym roku rozbudowę nowego magazynu. Nowy lokal, nowe pomieszczenia, nowe wyposażenie, nowa organizacja pracy. Wszystko jeszcze pachnie świeżością. Mamy więcej towarów. Realizujemy dużo więcej zamówień. Skróciliśmy czas dostawy wielu towarów. Dzięki większym obrotom udało się nam także wynegocjować z niektórymi dostawcami lepsze ceny. Możemy wskutek tego oferować niektóre towary w dużo lepszej cenie niż dotychczas. Poza tym uzgodniliśmy warunki współpracy z ukraińską firmą Intertrade, która została naszym przedstawicielem na Ukrainie. Jest to firma produkcyjno-montażowa z siedzibą we Lwowie.
A.K.: Pamiętam, że kiedyś w Państwa planach było usprawnienie usług wysyłkowych. Jak one działają obecnie?
A.Ż.: Coraz lepiej. Założenie było takie, żeby wysyłki realizować w dniu zamówienia. Stanowiło to dla nas pewne wyzwanie. Jeśli chodzi o zamówienia, które otrzymujemy przed południem, to oczywiście nie było problemu. Wyzwaniem była realizacja zamówień, które otrzymujemy pod koniec dnia pracy. Ale udało się wszystkie założenia urzeczywistnić. W tej chwili klient zamawiający towar z naszego magazynu nawet o godzinie 15.55 otrzymuje towar następnego dnia (z reguły przed południem – ale to już jest zasługa firm kurierskich). Dla naszych klientów okazało się to rewelacyjnym rozwiązaniem. Głównie w przypadku prowadzenia montaży i zamawiania wprost z placu budowy.
A.K.: Na naszych łamach w jednym ze swoich ostatnich artykułów opisał Pan najnowsze ulepszenia systemu Jacob. Jak duże jest zainteresowanie nową wersją tego systemu?
A.Ż.: Nowe wykonanie elementów systemu Jacob (tzw. wykonanie Food Grade) spotkało się ze sporym zainteresowaniem części naszych klientów. Niektórzy odbiorcy kupują już elementy tylko w takim wykonaniu. Dla innych jest to jeszcze całkowita nowość. Przypomnijmy, że chodzi o takie wykonanie elementów systemu rurowego Jacob przeznaczonych do kontaktu z produktami spożywczymi, aby spełniały one wymagania nie tylko amerykańskich przepisów FDA (czy polskiego PZH), ale także rygorystycznego europejskiego rozporządzenia 1935/2004.
Fot1. Niezmiennym powodzeniem wśród klientów Proorganiki cieszy się od lat system rurowy Jacob. Na zdjęciach jego najnowsza wersja
A.K.: Jakie mają Państwo plany na 2016 r.?
A.Ż.: Przede wszystkim chcemy uporządkować sprawy związane z wysyłką towarów. W listopadzie podczas audytu naszego systemu jakości ISO okazało się, że nasza dokumentacja (procedury i opisy procesów) miejscami nie nadąża za zmianami, jakie wprowadziliśmy w ciągu ubiegłego roku. Chcemy też wprowadzić system znakowania towarów kodami kreskowymi. Niektórzy klienci już wymagają od nas takiego znakowania towarów.
W tym roku czeka nas również przeprowadzka do nowego lokalu. W poprzednich latach przygotowaliśmy część magazynową, a teraz będziemy szykować część biurową.Kończymy także prace nad zwiększeniem informacji w internecie o oferowanych przez nas produktach. Niektóre strony produktowe już funkcjonują. Przykładem może tu być strona www.eurac.pl. Strony dotyczące innych produktów powinniśmy uruchomić w najbliższych miesiącach.Poza tym na jesieni będziemy obchodzili jubileusz 20-lecia powstania firmy.
A.K.: Dziękuję za rozmowę.