Z Łukaszem Glicą, zastępcą dyrektora handlowego w firmie KH-KIPPER Sp. z o.o. z Kajetanowa k. Kielc, rozmawia Adam Krzyżowski
Adam Krzyżowski: Panie Dyrektorze, przypuszczam, że KH-KIPPER jest największym polskim producentem zabudów na samochody ciężarowe, skoro rocznie konstruuje ich przeszło tysiąc. Jaki procent Państwa wywrotek służy sektorowi materiałów sypkich i masowych i jakiego typu przedsiębiorstwa z tego segmentu są najbardziej nimi zainteresowane?
Łukasz Glica: KH-KIPPER jest w Polsce głównym producentem zabudów na samochody ciężarowe powyżej 12 t DMC. Swoje produkty również eksportujemy do wielu krajów w całej Europie, gdzie jesteśmy coraz bardziej widoczni. Ponad 50% produkowanych przez nas zabudów to zabudowy samowyładowcze służące do przewozu materiałów sypkich. Trafiają one do firm zajmujących się budową dróg i autostrad, przedsiębiorstw transportowo-budowlanych, żwirowni czy kopalni kruszyw.
A.K.: KH-KIPPER oprócz zabudów konstruuje też przyczepy i naczepy. Czy w Państwa planach jest budowa nowego zakładu produkcyjnego?
Ł.G.: Obecnie działają dwa zakłady produkcyjne niedaleko Kielc – w Kajetanowie i Skarżysku-Kamiennej – które zaspokajają nasze obecne potrzeby w 100%. Stale inwestujemy w rozwój obu zakładów, poprawę ich wydajności i jakości produkcji. Obecnie realizujemy np. prace związane z rozbudową powierzchni magazynowej. W związku ze stabilnym wzrostem sprzedaży nie wykluczamy kolejnych inwestycji zwiększających moce produkcyjne.
Jedna z zabudów tylnozsypowych KH-KIPPER do przewozu materiałów sypkich
A.K.: Jak długo od złożenia zamówienia trzeba czekać na gotową wywrotkę i jak przedstawia się sprawa serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego?
Ł.G.: Standardowy okres oczekiwania na gotową zabudowę od momentu złożenia zamówienia to ok. 8–12 tygodni. Każdy produkt KH-KIPPER ma 12-miesięczną gwarancję, z możliwością przedłużenia jej do 24 miesięcy, ale pod warunkiem wykonywania regularnych przeglądów. Usługi serwisowe są realizowane na terenie całej Polski i Europy – dzięki współpracy z autoryzowanymi serwisami obsługi oraz parterami handlowymi. KH-KIPPER dysponuje również serwisem mobilnym, który jest w stanie dotrzeć do klientów zarówno w kraju, jak i za granicą.
A.K.: W swojej branży KH-KIPPER jest też czołowym eksporterem. Jakie rynki zagraniczne są Państwu najbardziej bliskie?
Ł.G.: Obecnie odsetek eksportu w całej naszej produkcji stanowi ok. 80%. Eksportujemy do Europy Zachodniej, Wschodniej i Skandynawii. Wywrotki z zabudowami KH-KIPPER jeżdżą po placach budowy i kopalniach w Niemczech, Francji, Rumunii, krajach WNP, a nawet w Nowej Kaledonii czy w Brazylii.
A.K.: KH-KIPPER znany jest także z tego, że otrzymał wiele nagród za innowacyjność. Czy w ostatnim czasie powiększyli Państwo ich kolekcję?
Ł.G.: Wiosną tego roku zostaliśmy wyróżnieni na targach Autostrada-Polska w Kielcach – za udoskonaloną konstrukcję zabudowy rynnowej – oraz w konkursie Moto Idea we Wrocławiu, organizowanym przez liderów polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Aktywność na wielu różnych rynkach wymaga od nas również ciągłego rozwoju i dopasowywania produktu. Mamy świadomość, że firma musi się rozwijać i ciągle odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych klientów, dbać o jakość produktu i dobrą obsługę. Dlatego największą satysfakcję daje nam powrót zadowolonego klienta po nowy sprzęt. Według mnie to najlepsze potwierdzenie, że warto się starać.
A.K.: Dziękuję za rozmowę.