NORD DRIVESYSTEMS oferuje systemy napędowe dużej mocy przeznaczone do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i wytrzymałością oraz zapewniają płynne działanie, nawet w najcięższych warunkach środowiska pracy.
Przesył materiałów sypkich stawia duże wymagania wobec przenośników taśmowych i technologii napędowej. W zależności od kierunku transportu, natężenia przepływu, długości i konstrukcji wymagane są różne przenośniki. Niezawodne i wytrzymałe napędy NORD zapewniają nieprzerwany transport materiałów. Gwarantują precyzyjny, dynamiczny spływ materiałów, który można indywidualnie kontrolować.
Przekładnie przemysłowe dużej mocy, takie jak oferowane przez NORD DRIVESYSTEMS, wymagane są do napędzania przenośników taśmowych, używanych np. w kamieniołomach i żwirowniach.
Źródło: NORD DRIVESYSTEMS
Przenośniki taśmowe to systemy transportowe wykorzystywane do ciągłego przesyłu materiałów sypkich
i masowych np. w górnictwie, inżynierii mechanicznej czy w procesach recyklingu plastiku
i papieru. W przypadku tego typu systemów można realizować wyjątkowo długie odcinki przenośników o wysokiej wydajności i prędkości transportu materiałów. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę oraz elementy napinające, zapewniające wytrzymałość. Taśma przenośnika przechodzi nad przynajmniej dwoma bębnami, z których jeden jest napędzany i zapewnia ruch taśmy.
Przekładnie przemysłowe do specjalnych wymagań
Wytrzymałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe MAXXDRIVE, w których gniazda łożyskowe i powierzchnie uszczelniające korpusu UNICASE są wykonywane w jednej operacji, idealnie nadają się do wielkogabarytowych przenośników taśmowych o wysokiej wydajności. Najnowsza generacja MAXXDRIVE XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię walcowo-stożkową - idealną dla systemów przenośników taśmowych stosowanych w branży materiałów sypkich i mineralnych. Zakres mocyi prędkości został specjalnie przystosowany do potrzeb branż docelowych.
Dzięki dwóm wersjom, przekładnie walcowe lub walcowo-stożkowe w wykonaniu kołnierzowym lub
z korpusem wciąganym można montować w systemach przenośników mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi bębna przenośnika taśmowego. Mogą być łączone z montowanym na łapach energooszczędnym silnikiem w klasie IE3 zamontowanym na konsoli lub ramie oraz połączone z silnikiem za pośrednictwem sprzęgła hydrokinetycznego. Ponieważ w większości aplikacji z wykorzystaniem przenośnika kubełkowego powstaje zapylenie, istnieje ryzyko eksplozji w przypadku, gdy pyły mają właściwości palne. W takich sytuacjach wykorzystywane są silniki i motoreduktory z odpowiednim modułowym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klientów. Praktyczny pakiet rozwiązań konserwacyjnych firmy NORD - połączenie środków zapobiegawczych i systemów monitorowania stanu - zapewnia, że inwestycja będzie funkcjonować nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak ciągła praca, zapylenie i wpływ warunków atmosferycznych.
Ciężkie warunki pracy: Rozwiązania napędowe dla przenośników taśmowych muszą być wytrzymałe.
Źródło: NORD DRIVESYSTEMS