Firma Viridor Waste Management usprawniła z pomocą przedsiębiorstwa Canning Conveyor przetwarzanie materiałów nadających się do ponownego wykorzystania poprzez zainstalowanie w pełni zintegrowanego układu przenośników na całym swoim obiekcie o powierzchni 10 akrów. Przenośniki te stanowią część linii papieru i tworzyw sztucznych Zakładu Ponownej Przeróbki Materiałów (MRF).
Canning, które zdobyło wstępny kontrakt na dostawę systemu przenośników dla zakładu Viridor Waste Management Century Wharf, wygrało następnie drugi kontrakt na dostawę dwóch stacji zapewnienia jakości i sześciu towarzyszących im przenośników dla nowej linii produkcyjnej ponownej przeróbki materiałów (MRF) filii tego przedsiębiorstwa w Crayford.
Canning zrealizowało pierwsze zamówienie na trzy przenośniki transportowe i sitowy przenośnik podawczy, które zostały dostarczone, zamontowane i uruchomione w zakładzie Century Wharf w początkach 2007 roku. Gdy nowy system przyjmował zasilanie z istniejącego przesiewacza bębnowego, przedsiębiorstwo Canning zaprojektowało, wyprodukowało i zamontowało urządzenia w ramach drugiego kontraktu.
Każda stacja zapewnienia jakości zawiera przenośnik zasilający, który dostarcza odpady na nowy przesiewacz dwupoziomowy, zainstalowany przez Viridor Waste Management. Umożliwia on podawanie materiałów nadwymiarowych na przenośnik nadwymiarowy i przenośnik zapewnienia jakości. Dostarczone zostały również dwie nowe stacje zapewnienia jakości wraz z konstrukcjami nośnymi nowych przenośników oraz zsuwniami sortowniczymi, podłogami, schodami i pełnymi poręczami.
System przenośnikowy linii tworzyw sztucznych
Ostatnio przedsiębiorstwo Canning otrzymało trzecie zamówienie i pomyślnie dostarczyło nowy przenośnik zasilający w celu scalenia go ze zmianami w obrębie istniejącego systemu przenośników linii tworzyw sztucznych. Dwa nowe przenośniki taśmowe nieckowe o długości 12 m, zamontowane w Viridor Waste Management - każdy o szerokości 900 mm - są przeznaczone do przyjmowania mieszanych tworzyw sztucznych z istniejącego przenośnika. Odbywa się to w układzie zasilania jednego przenośnika przez drugi z podnoszeniem zasilania na nowy przenośnik znajdujący się na wysokim poziomie.
Wspomniany nowy przenośnik zasilający ma długość około 90 m i przyjmuje mieszane tworzywa sztuczne na wysokim poziomie. Ulokowany jest na wysokości 6 metrów poziomo ponad placem. Przebiegając równolegle do istniejącego budynku, rozładowuje przenoszony materiał bezpośrednio do nowych koszy samowyładowczych, zasilających instalację sortowania tworzyw sztucznych i puszek.
System przenośnikowy linii papieru
Kolejnym zadaniem Canning było dostarczenie nowego systemu przenośnikowego linii papieru do zakładu Century Wharf, który został zbudowany i jest obecnie zainstalowany oraz eksploatowany w tym zakładzie. Ten czwarty element projektu wiązał się z dostarczeniem siedmiu przenośników, łącznie ze zmechanizowanymi bębnami Canning SuperDriveTM i modyfikacjami istniejących przenośników przebierczych. Canning zmodyfikowało również trzy istniejące przenośniki, tak że są one teraz takiej samej długości. Modyfikacja tych przenośników, których zadaniem jest podawanie zasilania na nowy przenośnik albo do istniejącego przedziału, polegała na zamontowaniu 2-drogowej zsuwni z drzwiami klapowymi. Zainstalowany został również krótki przenośnik gromadzący, o długości 15 m i szerokości 1,2 m, którego zadaniem jest odbieranie zasilania od trzech istniejących przenośników. Jest on przeznaczony do przyjmowania wszystkich odrzuconych materiałów z trzech taśm.
Przenośnik ten przebiega poziomo poniżej podłogi stacji przebierczej i na zewnątrz na tyłach budynku, gdzie dochodzi do rozładowania transportowanego materiału na przenośnik podnoszący. Canning dostarczyło zarówno przenośnik podnoszący, jak i nowy przenośnik napowietrzny. Taśmowy nieckowy przenośnik podnoszący o długości 20 m jest przeznaczony do podnoszenia pod kątem około 20° i przebiega równolegle do budynku przed miejscem, gdzie dochodzi do rozładowania materiału na nowy przenośnik napowietrzny.
Przenośnik napowietrzny o długości 75 m jest zbudowany na ciężkiej ramie kratownicowej i jego trasa wiedzie poziomo 5 m ponad placem, zanim dokona on rozładowania poprzez zsuwnię 2-drogową albo bezpośrednio do istniejącego przedziału magazynowego, albo na nowy przenośnik zasilający, również dostarczony przez Canning. Trasa tego nowego przenośnika zasilającego - o długości około 10 m - przebiega ponad dachem budynku, a rozładowanie przenoszonego materiału odbywa się poprzez zsuwnię 2-drogową do istniejącej prasy do belowania.
Wszystkie nowe przenośniki są napędzane przez zmechanizowane bębny silnikowe Canning SuperDriveTM. Od momentu wprowadzenia silnikowych kół pasowych Canning SuperDriveTM w 2005 r. potwierdziły one swoją przydatność w branży przeróbki odpadów. Ponowna przeróbka ogólnych odpadów komunalnych, odpadów budowlanych i odpadków ze spalania stanowi wyzwanie dla układów uszczelniania wszystkich elementów składowych wykorzystywanych w przenośnikach i systemach sortowania w tej branży przemysłu.
Jednymi z głównych przyczyn awarii systemu są taśmy VHS/kaset dźwiękowych, szkło, nici z tworzyw sztucznych oraz druty stalowe i miedziane, które mogą uwięznąć i nawij ać się wokół istotnych miejsc, takich jak wały i uszczelnienia. Canning zaleciło montowanie w tych obszarach na zmechanizowanych kołach pasowych SuperDrive dodatkowych zewnętrznych i niewymagających ponawiania smarowania stalowych uszczelnień labiryntowych, aby zapewnić wymagane zabezpieczenia przed tymi szczególnymi problemami. Umożliwi to działanie koła pasowego bez ciągłego nadzorowania, co pozwoli na wykorzystanie jego pełnej trwałości.