Mnóstwo nowoczesnych maszyn, ciekawe rozwiązania technologiczne i wiele ciekawych rozmów – tak w skrócie podsumować można XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego, które odbywały się o 14 do 16 maja w Targach Kielce. Wystawę odwiedził, m.in. Minister Infrastruktury – Andrzej Adamczyk oraz przedstawiciele wszystkich branżowych instytucji. Targi odwiedziło ponad 10.500 gości.
Tegoroczne wydarzenia, w skład których wchodziły 4 wystawy związane z infrastrukturą – AUTOSTRADA-POLSKA, ROTRA, TRAFFIC-EXPO – TIL i Salon Europarking zajęły ponad 15 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. W halach wystawienniczych oraz na terenie zewnętrznym zaprezentowało się ponad 260 firm z 18 krajów świata. Wystawę odwiedziło 10.500 zwiedzających. W branżowych konferencjach i merytorycznych spotkaniach, których w tym roku zorganizowano aż 11, udział wzięło blisko tysiąc uczestników. Dotyczyły one, m.in. innowacji w drogownictwie, budowy nowych przepraw mostowych w Polsce, dróg betonowych czy planowania zieleni przydrożnej. Dużą popularnością cieszyła się również szósta już edycja Konkursu Operatorów Maszyn Budowlanych BIG BAU MASTER, a także pokazy na symulatorach maszyn budowalnych i jazdy testowe. Targi AUTOSTRADA-POLSKA to dowód na to, jak zmienia się branża budowlana. Na stoiskach nie brakowało innowacyjnych produktów, jak systemy zarządzania flotą maszyn czy specjalne bariery poprawiające bezpieczeństwo na drodze.
Targi AUTOSTRADA-POLSKA pierwszego dnia odwiedził m.in. Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury, który wziął udział w oficjalnej gali targów AUTOSTRADA. Podczas swojego przemówienia podkreślił znaczenie kieleckich targów budownictwa drogowego i infrastruktury,
a także mówił o problemach z jakimi obecnie boryka się branża drogowa. Wystawę wizytowali także wiceminister infrastruktury Rafał Weber, a także Tomasz Żuchowski, Dyrektor GDDKiA.
Bez wątpienia targi AUTOSTRADA i towarzyszące jej wystawy, są barometrem rynku i odzwierciedlają aktualny stan gospodarki. Wystawcy podkreślali, że formuła targów jest potrzebna i deklarowali chęć udziału w ich kolejnej edycji.
- Dzięki targom budujemy świadomość marki wśród naszych klientów. Na pewno za rok będziemy obecni – mówi Wojciech Traczuk z KAMAZ POLSKA.
Kolejna edycja AUTOSTRADY została zaplanowana na maj 2020.